Video Kucing Terlanggar Motor, Tiba-tiba Ramai Kucing Lain Mendekat 
Video kucing terlanggar. / twitter
News
Internasional

Video Kucing Terlanggar Motor, Tiba-tiba Ramai Kucing Lain Mendekat 

Sabtu, 28 November 2020 12:16 WIB 28 November 2020, 12:16 WIB

INDOZONE.ID - Seorang wanita menggunakan helm dan masker mengangkat seekor kucing di tengah jalan dan membawanya menepi. Sang kucing terlihat tak bergerak dan diduga telah mati seperti akibat terlanggar sepeda motor.

Dari akun twitter @iamjayrahman bertajuk 'Kawan2 kucing tu datang' menunjukkan video, sang wanita mengangkat kucing menggunakan lapis kain dan meletakkan di atas tanah tak jauh dari lokasi awal.

Namun, tak berapa lama, tiba-tiba sang wanita didatangi oleh sejumlah kucing lain. Sayang tak jelas apa yang dikatakan oleh wanita itu. Sepertinya wanita itu menggunakan dialeg Malay. 

Tampak dalam video itu, lebih dari empat ekor kucing mendekat seakan melihat temannya yang diduga telah tewas. 

"Iiii rame kawannye," ujar si wanita.

Video ini telah diretweet sebanyak 35,6 ribu kali, 8600 tweet kutipan dan 51ribu suka. Netizen pun berkomentar. 

Seperti, akun @deejay_gaming, Kalau nak tau , Kucing boleh tau orang tu penyayang , kalau orng yg suka kucing , kucing tu akan dekat.. kalau orang tu baik tapi orang tu takut kucing , kucing tu akan datang jugak.

Akun, Trueee! kalau pergi mana2 kucing mesti datang dekat padahal kita paling takut kucing kadang tu menjerit kat kedai makan sebab tetibe kucing panjat naik atas peha  (pernah eh makanan terbalik haha) member lain yang suka/panggil kucing tu taknak pulak datang pandai kome eh.

Akun, @AidaSuhaila86, Aku pernah nampak kucing kena langgar pastu dia terlompat2 sampai tak bergerak terus. Aku yang tengok dari jauh pun dah tergamam. Kakak ni lagi la siap angkat, berani la dia.



Artikel menarik lainnya: 

TAG
Raden Arman
Raden Arman

Raden Arman

Editor

ARTIKEL LAINNYA

LOAD MORE

You have reached the end of the list. Want More? #KAMUHARUSTAU

JOIN US